Ga naar de startpagina

Het laatste nieuwsGa naar de verslagenBekijk de komende evenementen in de kalenderGa naar de uitslagenGa naar het discussie forumTrainings tipsLinks naar andere pagina'sMeest gestelde vragen

Verslagen actueel
14 aug 2018
Monschau Ultrarun nieuwe start
5 aug 2018
Kladno Sri Chinmoy 48 uur
3 aug 2018
Gross Glockner Ultratrail 110 km
26 jul 2018
Dappere renners gaan de snikhete Bokemei Run aan in het Westerpark!
Verslagen in 2018
* December
* November
* Oktober
* 30 okt 2011: De Krimpenerwaard……..
* 21 okt 2011: Marathon Istanboel
* 19 okt 2011: NK Marathon "Hinnenvel-moment"
* 17 okt 2011: Rondje Luik
* 12 okt 2011: The long & winding road (RunLiverpool)
* 11 okt 2011: De 1e editie van de Marathon Oostende
* 10 okt 2011: Running against Cancer eindigde bij en in het Wheel of Energy
* 10 okt 2011: Wat een wereld! Hoe een buitenstaander de Spartathlon beleefde
* 9 okt 2011: Onderweg naar Leonidas – de laatste etappe
* 9 okt 2011: Zo ver weg en toch zo dichtbij
* 9 okt 2011: SPARTATHLON 2011
* 7 okt 2011: De Kustmarathon als training voor het NK Amsterdam
* 7 okt 2011: Spartathlon 2011: nachtmerrie komt uit!
* 5 okt 2011: De kunst van het hazen bij de heuvelachtige Brussels Marathon
* 5 okt 2011: Verslag Marathon Zeeland
* 4 okt 2011: De Zeeuwse kust marathon(s), wat een mooie dag!
* 3 okt 2011: Zeeuwse Kustmarathon: “En, was het niet te warm??”
* 2 okt 2011: Verslag Zeelandmarathon
Discussies
Het web

VERSLAGEN van Oktober 2011

Zaterdag 1 oktober gaat in de boeken als de warmste Zeeuwse kust marathon ooit. En warm was het. Mijn plan was simpel, er een mooie trainingsdag van maken. Ik had een loop en fietsnummer gehad. (Raymond alsnog bedankt!) Daarom stond ik in de vroege ochtend om half 8 in Zoutelande in fietstenue om op de mountainbike de marathon te gaan fietsen.

Het was een prachtige morgen, er hing een nevel over het strand, de zee en over de dorpen. De lucht was rood van de zon die net op was. Genieten! De start was in groepen, iedere 5 minuten ging er een groep op weg. Ik was zowat de laatste omdat ik geen zin had om in de massa te fietsen. En dat viel gelukkig reuze mee, na een km of 5 was het al snel verdeeld en kon je prima fietsen. Nou ja, fietsen. Er waren wat obstakels. Tussen strandpalen door en net als in de marathon moesten de trappen genomen worden. Al met al best een pittig parcours, nagenoeg gelijk aan de marathon, alleen zat hier een extra stuk strand in. Gelijk een goede parcoursverkenning voor het lopen. Na het zware deel kwam ik op het asfalt in een groep mannen terecht (team43 genaamd) Die waren een teammaat kwijt, jhonny, en zo werd ik de nieuwe Jhonnie. In een lekker tempo vlogen we over Neeltje Jans. Na 45 km was ik in Burgh Haamstede.

Terug naar de B&B en omkleden om vervolgens om 12 uur te starten met de hardloop marathon. Al snel kwam ik Richard en Claudia tegen en met hun heb ik de eerste 20 km gelopen. Km`s rond de 5.30 à 5.40. Wel was ik ze steeds even kwijt omdat ik meer tijd nam bij de drinkposten. Met deze warmte drink ik bewust 3 à 4 bekers bij iedere post. Maar steeds haalde ik ze weer bij. Op het strand ben ik ze voorbij gegaan en daar hebben we elkaar niet meer gezien tot de finish.

De route is echt heel mooi. Het deel asfalt, met name over de Neeltje Jans is lang maar heeft toch ook zijn charme. Daarna is het genieten, strand, bos, en duinen. Trappen, heuvels en heel veel publiek. Ik liep lekker, ontspannen en was verbaasd dat het zo`n enorm slagveld om me heen was. Heel veel lopers waren aan het wandelen na het strand. Veel hadden zich opgeblazen en hadden niets meer over voor het heuvelachtige deel.

Het was een inhaalslag. Het leek of ik heel hard liep omdat iedereen stil stond. Ik heb werkelijk nog nooit zo vaak toeschouwers horen roepen dat ik er nog zo fit uitzag en soepel liep. Dat kwam waarschijnlijk omdat de rest er zo ontzettend doorheen zat. Bij de doorkomst op 35 km bleek ik zelfs 17de vrouw te lopen. Grappig. De laatste 7 km heb ik nog een dame ingehaald en zo kwam ik nog heel fris over de finish als 16 dame.

In 4.10.49 als 335ste loper van de 1750 lopers waar er trouwens maar 1135 van gefinisht zijn. Het grappige was dat ik eigenlijk 3de in mijn categorie 45+ was. Maar aangezien ik het startnummer van Raymond heb overgenomen sta ik op die naam geregistreerd en dus niet bij de dames. Het tweede deel heb ik maar 9 minuten langzamer gelopen dan het eerste deel. Heel sterk gelopen, het was een training. Heb heel goed gedoseerd, fris gefinisht en vandaag geen spierpijn. Vanmiddag heb ik op het strand een uurtje uitgelopen. Dat voelt echt heel goed met nog 4 weken te gaan voor het WK adventure racen.

Verder is de Zeeland marathon zowel fietsend als lopend echt een van de mooiste van Nederland. Een prachtig parcours, perfect georganiseerd, heel veel enthousiaste kijkers, gewoon een marathon die je eens moet lopen omdat die mooi en zwaar is!

Het was een mooie dag voor Rik en Ilonka, zij wonnen beide de wedstrijd. Dit filmpje is een mooi verslag van hun wedstrijd: http://www.omroepzeeland.nl/video/warmste-marathon-zeeland-ooit

Bjorn Paree heeft veel foto’s tijdens de marathon gemaakt: